Едва навършила четири години, Петра Беева започва да учи балет в родния Шумен. Завършва музикалната паралелка в СОУ “Сава Доброплодни“, училище с разширено изучаване на изкуствата, а по-късно солфеж и пиано в Обединената школа по изкуства “Анастас Стоянов“, Шумен.
Нейните първи учителки по балет са твърде взискателни, не само към усвояването на основните балетните движения и правила, но и към цялостното й възпитание и отношение към изкуството.
За нея балетът не е само сценичен танц, но е изкуство, което с емоцията на приказност и магичност разказва истории от нашия реален живот. Възхитена е от изявите на трупи и балерини от цял свят, като на неповторимите Красимира Колдамова и Мая Плисецкая, Светлана Захарова, Полина Симеонова и любимката й невероятната Марта Петкова.
Създала семейство, съдбата отвежда Петра Беева от Шумен, град в северна България, в южния Свиленград, където през 2018 г. създава балетната школа „Сребърна пантофка“. И въпреки че балетното изкуство е твърде специфично, и е трудно за развитие в малкия град, желанието й да създаде школа по балет успява. Сформира към НЧ „Просвета 1870 “. две възрастови групи- едната с деца от 3 до 7 г и втората с ученици - от 8 до 14 г.
Освен че спазва задължителните правила за сюжети и музика на танците, тя се води и от възможностите на самите деца. С непринудените си емоции те я насочват към танца, който е подходящ за тях.
До днес през школата са преминали близо 50 деца. Петра запознава родителите не само с изискванията за балетно изкуство, но и с необходимото традиционно за балета облекло. И допълва: В днешно време има много разновидности на облеклото, но за балетиста трябва то да е удобно. На първо време са необходими клин чорапогащник, майо (трико), туфли (цвички), а по-късно и балетни палци. Много от момичетата обичат да са с пуснати коси, но балетът изисква косата да е винаги прибрана.
Танцовите балетни групи участват почти във всички общоградски празници и тържества. Ценно за тях е спечеленото трето място във Фестивала на камерния танц, през 2021 г. в Хасково.
Според Петра Беева дете, докоснало се до красотата на балета, остава пленено и белязано от неговата грация и изящност. И още- класическият балетен танц е красив, полезен за здравето и изява на душата. Гради се бавно и търпеливо, с усет за ритмика, такт, изящност, хармония на музика и движение. Опитът я убеждава, че балетът дисциплинира ума и тялото, общува с класическите образци и класическата музика, възпитава вкус към красотата.
Клара МЕТОДИЕВА